Ramowy rozkład dnia
6:00 - 8:00 Schodzenie się dzieci. Aranżowanie otwartych sytuacji pozostawiających dziecku możliwość wyboru i inicjatywy. Zabawy indywidualne, rozwijające zainteresowania oraz postawy twórcze dzieci, zabawy badawcze, konstrukcyjne, tematyczne, dramowe. Zabawy i ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową i słuchową. Improwizacje mimiczne i pantomimiczne, zabawy
i ćwiczenia ruchowe.
8:00 - 8:30 Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, improwizacje muzyczne . Czynności porządkowo - gospodarcze w sali.
8:30 - 9:00 Zabiegi higieniczno - sanitarne. Przygotowanie do śniadania - promowanie nawyków prozdrowotnych. Śniadanie - kulturalne spożywanie posiłku, rozumienie konieczności spożywania różnorodnych potraw.
9:00 - 10:30 Zajęcia edukacyjne realizowane w oparciu o podstawę programową. Aktywizowanie mowy i myślenia, rozwijanie sprawności umysłowych, w tym logicznego i matematycznego myślenia oraz obserwowania i eksperymentowania. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt z muzyką, sztuką i literaturą, rozwijanie sprawności fizycznej dzieci.
10:30 - 11:45 Spacery, zabawy w ogrodzie. Gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, badanie otoczenia. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej. Spontaniczna aktywność ruchowa. Czynności samoobsługowe w szatni, przyzwyczajanie do dbania o rzeczy osobiste. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola.
11:45 - 12:10 Czynności higieniczno - samoobsługowe, przygotowanie do posiłku, zabiegi higieniczne w łazience, pełnienie dyżuru.
12:10 - 12:45 Obiad - kształtowanie nawyków higienicznych i prozdrowotnych. Samodzielne spożywanie posiłku, wdrażanie do prawidłowego posługiwania się sztućcami.
12:45 - 14:00 Bajkoterapia, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek. Zabawy tematyczne, dowolne według zainteresowań dzieci. Indywidualne wspomaganie i koordynowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym.
14:00 -14:30 Czynności przygotowujące do podwieczorku i podwieczorek.
14:30 - 16:00 Zabawy dydaktyczne pod kierunkiem nauczyciela, utrwalenie wierszy i piosenek. Zabawy z inicjatywy dzieci, zabawy w kącikach tematycznych. Prace porządkowe i organizacyjne, podsumowanie dnia.
Dziecko w trakcie całego pobytu w Przedszkolu poznaje zasady współpracy z rówieśnikami, uczy się aktywnymi metodami zdobywania wiedzy, umiejętności pozwalających na pokonywanie trudności, rozwiązywanie problemów, podejmowanie grupowych decyzji z zachowaniem obowiązujących norm.
Rejestr zmian
- Podmiot udostępniający informację
- Pierwsza publikacja
- IntraCOM.pl Katowice 2019-07-30 15:27
- Aktualizacja publikacji
- Pękała Jolanta 2024-09-10 14:21
- Wytworzenie publikacji
- Zatwierdzenie